7-letnia ograniczona gwarancja Optoma, na Interaktywne Monitory Dotykowe dla sektora publicznego.
Niniejszy dokument określa szczegóły dotyczące warunków 7 letniej ograniczonej gwarancji dla Interaktywnych Monitorów Dotykowych zakupionych od Optoma i sprzedawanych w: Anglii, Norwegii, Szwecji, Danii, Francji, Niemczech, Państwach Beneluxu, Hiszpanii, Portugali, Włoszech, Austrii, Republice Czeskiej, Węgrzech, Polsce, Grecji, Malcie, Serbii, Kosowa oraz Albanii.
Produkty Optoma pozyskane poza tymi regionami nie są objęte tą gwarancją, należy zapoznać się z odpowiednią gwarancją na swój produkt.
Lista modeli Interaktywnych Monitorów Dotykowych do których zastosowanie znajduje niniejsza Gwarancja jest dostępna na stronie internetowej gwarancji w zakładce wsparcie (support): www.optoma.eu
Warunki i Okres Gwarancji
Niniejsza gwarancja dotyczy kupującego lub użytkownika Interaktywnego Monitora Dotykowego.
Optoma gwarantuje, że jeśli w ciągu pierwszych siedmiu lat od daty zakupu Interaktywnego Monitora Dotykowego („Okres Gwarancji”) Interaktywny Monitor Dotykowy nie będzie zgodny z Gwarancją, Optoma lub autoryzowany serwis Optoma w uzasadnionym czasie, bezpłatnie usunie wady materiałowe, projektowe i wykonawcze poprzez naprawę, lub jeśli Optoma według własnego uznania uzna to za konieczne, wymieniając Interaktywny Monitor Dotykowy zgodnie z niniejszą Gwarancją (chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej). Niniejsza Gwarancja jest ważna tylko w kraju, w którym zakupiono zarówno Gwarancję, jak i Interaktywny Monitor Dotykowy, pod warunkiem, że według uznania Optoma dana Gwarancja miała zastosowanie do sprzedaży dokonanej w tym kraju oraz z zastrzeżeniem, że powyższe ma zastosowanie tylko do Gwarancji rozpowszechnianej przez Optoma lub jej autoryzowanych sprzedawców. Optoma rozpatrzy każde prawidłowo dokonane zgłoszenie gwarancyjne tak szybko, jak to możliwe, w ramach ograniczeń wynikających z procedur operacyjnych. Optoma nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty finansowe, wynikowe lub inne, w jakikolwiek sposób spowodowane przez jakiekolwiek opóźnienia w dostawie odnowionego lub wymienionego Interaktywnego Monitora Dotykowego w ramach niniejszej Gwarancji.
Niniejsza gwarancja musi zostać aktywowana w ciągu 1 miesiąca od daty zakupu Interaktywnego Monitora Dotykowego. Okres gwarancji rozpoczyna się od daty zakupu Produktu przez pierwszego użytkownika końcowego. Niniejsza gwarancja przedłuża wszelkie warunki gwarancji na Interaktywny Monitor Dotykowy lub okres gwarancji w dokumencie ograniczonej gwarancji Optoma, który ma zastosowanie do pierwotnego Interaktywnego Monitora Dotykowego.
Okres Gwarancji na Interaktywny Monitor Dotykowy nie ulega przedłużeniu, odnowieniu lub jakiejkolwiek innej zmianie w przypadku:
- Dalszej odsprzedaży, lub
- Dokonania naprawy Interaktywnego Monitora Dotykowego przez autoryzowany serwis Optoma, lub
- Wymiany Interaktywnego Monitora Dotykowego przez autoryzowany serwis Optoma.
Awaria produktu w ciągu 30 dni od zakupu
Jeśli Interaktywny Monitor Dotykowy ulegnie awarii z powodu wady produkcyjnej w ciągu 30 dni od daty zakupu, należy natychmiast zwrócić urządzenie do punktu zakupu w celu wymiany na nowe. Powyższe zostało wprowadzone celem ochrony Twoich praw jako konsumenta.
Twoim obowiązkiem jest zwrot urządzenia w jego oryginalnym, „nowym” stanie, bez śladów używania lub jakichkolwiek uszkodzeń, wraz z oryginalnym nie uszkodzonym opakowaniem i wszystkimi akcesoriami.
Jeśli wolisz naprawę gwarancyjną, postępuj zgodnie z procedurą gwarancyjną wymienioną poniżej.
Aktywacja gwarancji na Interaktywny Monitor Dotykowy
Aby gwarancja była ważna musi zostać aktywowana. Zakup Gwarancji nie powoduje jej automatycznej aktywacji. Aktywacja jest odrębnym procesem. Aktywację należy zakończyć w ciągu 1 miesiąca (30 dni) od daty zakupu Gwarancji. Aby aktywować gwarancję, należy odwiedzić stronę gwarancyjną w sekcji Wsparcie na stronie internetowej Optoma www.optoma.eu.
Jak uzyskać realizację naprawy gwarancyjnej.
Usługi gwarancyjne wymagają powiadomienia Optoma lub autoryzowanego serwisu Optoma o domniemanych wadach Interaktywnego Monitora Dotykowego w ciągu jednego (1) miesiąca od ich wykrycia ale nie później niż przed upływem Okresu Gwarancji. Autoryzowane Centra Serwisowe Optoma zostały wskazane w zakładce wsparcie (support) na stronie internetowej www.optoma.eu.
W przypadku zgłoszenia roszczeń z tytułu niniejszej Ograniczonej Gwarancji konieczne będzie zapewnienie:
- Interaktywnego Monitora Dotykowego
- oryginału dowodu zakupu Interaktywnego Monitora Dotykowego, który w wyraźny sposób wskazuje nazwę oraz adres sprzedającego, datę oraz miejsce zakupu, typ produktu oraz numer seryjny Interaktywnego Monitora Dotykowego.
W przypadku dokonana zgłoszenia wstępna weryfikacja zgłoszenia będzie dokonana za pośrednictwem rozmowy telefonicznej. W przypadku uznania przez Optoma konieczności wykonania czynności gwarancyjnych za konieczne - wymiana lub naprawa Interaktywnego Monitora Dotykowego - Optoma nada numer upoważnienia do zwrotu materiałów (RMA) oraz zapewni formularz RMA
Optoma wyśle następnie Interaktywny Monitor Dotykowy na wymianę (o co najmniej takiej samej specyfikacji, jak oryginał, ale może to być jednostka odnowiona - "refurbished") w opakowaniu przeznaczonym do transportu lotniczego. Użytkownik Końcowy nabywa prawo własności Interaktywnego Monitora Dotykowego wysłanego celem wymiany z chwilą wydania mu tego Interaktywnego Monitora Dotykowego.
Użytkownik Końcowy musi usunąć wszystkie dane przechowywane w ramach Interaktywnego Monitora Dotykowego i odesłać go do Optoma w walizce transportowej, w której został dostarczony produkt na wymianę zgodnie z procedurą określoną postanowieniami poniżej. Optoma zorganizuje odbiór uszkodzonego Interaktywnego Monitora Dotykowego. Uszkodzone urządzenie należy udostępnić do odbioru w ciągu tygodnia od dostarczenia produktu na wymianę. Jeśli odbiór nie będzie możliwy w wyniku działania lub zaniechania, Użytkownika Końcowego, Użytkownik Końcowy będzie zobowiązany do zwrotu Optoma kosztów nieudanego odbioru. Jeśli oryginalny Interaktywny Monitor Dotykowy nie zostanie zwrócony do Optoma w ciągu 14 dni od dostarczenia produktu dostarczonego na wymianę, wówczas Użytkownik Końcowy zobowiązany zapłacić Optoma za dostarczony produkt na wymianę.
W chwili odbioru Interaktywnego Monitora Dotykowego na Optoma przechodzi prawo własności tego produktu.
Co nie jest objęte gwarancją?
- Interaktywne Monitory Dotykowe oraz produkty które nie są oryginalnymi produktami Optoma.
- Niniejsza Ograniczona gwarancja nie obejmuje a) uszkodzeń wynikających z niewłaściwego obchodzenia się z produktem (włączając w to w szczególności uszkodzenia spowodowane przez ostre przedmioty, przez upuszczenie, naciśnięcie lub wygięcie), lub b) uszkodzeń spowodowanych przez niewłaściwe używanie Interaktywnych Monitorów Dotykowych, w szczególności używanie sprzeczne z instrukcją zapewnioną przez Optoma.
- Niniejsza Ograniczona Gwarancja zostaje wyłączona w przypadku otwarcia, modyfikacji lub naprawy dokonanej przez kogokolwiek innego niż autoryzowane centrum serwisowe, lub wykonania naprawy z wykorzystaniem nieoryginalnych części zamiennych lub w przypadku, gdy numer seryjny Interaktywnego Monitora Dotykowego lub kod identyfikacyjny danego akcesoria został usunięty, wymazany, uszkodzony, zamazany lub w innych sposób uczyniony nieczytelnym.
- Niniejsza Gwarancja nie obowiązuje w przypadku, gdy Interaktywny Monitor Dotykowy jest lub był narażony na działanie wilgoci, zawilgocenie lub gdy był narażony na działanie ekstremalnych warunków temperaturowych lub pogodowych lub w przypadku nagłej zmiany tych warunków, lub gdy był narażony na działanie korozji, utlenienia, rozlanie płynów lub żywności lub wpływ innych produktów chemicznych.
- Niniejsza Gwarancja nie obowiązuje w przypadku, gdy Interaktywny Monitor Dotykowy jest używany w zanieczyszczonym lub zakurzonym środowisku lub w przypadku, gdy Produkt nie podlega lub nie podlegał regularnym czynnościom konserwacyjnym polegającym na usuwaniu zanieczyszczeń z powietrza.
- Niniejsza Gwarancja nie obowiązuje w przypadku, gdy Interaktywny Monitor Dotykowy został wyłączony w nieprawidłowy sposób co uniemożliwiło zakończenie pracy Interaktywnego Monitora Dotykowego w określony z góry, kontrolowany sposób. Specyfikacja danego Interaktywnego Monitora Dotykowego określa czy powyższe znajduje zastosowanie do tego Interaktywnego Monitora Dotykowego.
- Niniejsza Gwarancja nie obowiązuje, jeżeli uszkodzenia powstawały na skutek niedbalstwa lub na skutek niewłaściwego wykonania przez nabywcę, jego klienta lub użytkowania końcowego czynności konserwacyjnych lub w przypadku wystąpienia zdarzenia siły wyższej, innych zdarzeń naturalnych lub gdy uszkodzenia wystąpiły podczas transportu albo przemieszczania.
- Niniejsza gwarancja jest nieważna, jeśli uszkodzenie (na przykład wirus lub złośliwy kod) zostało spowodowane w oprogramowaniu operacyjnym lub oprogramowaniu sprzętowym i które zostało spowodowane przez instalację aplikacji firm trzecich lub oprogramowania lub oprogramowania sprzętowego, które nie zostały dostarczone lub nie są obsługiwane przez Optoma.
Inne ważne uwagi
Niniejsza gwarancja dotyczy wyłącznie sytuacji gdy Interaktywny Monitor Dotykowy przestanie funkcjonować na skutek wad i nie obejmuje utraty funkcjonalności będącej skutkiem prawidłowego używania, w szczególności takiego jak utrata jasność z upływem czasu.
Optoma zastrzega sobie prawo, według swojego uznania, do potwierdzenia ważności jakichkolwiek roszeń zgłaszanych na podstawie tej Gwarancji. Rozstrzygnięcie Optoma będzie ostateczne.
Wszystkie części Interaktywnego Monitora Dotykowego lub pozostałego sprzętu które zostały wymienione przez Optoma stają się własnością Optoma. W przypadku gdy Interaktywny Monitor Dotykowy nie będzie objęty warunkami niniejszej Gwarancji, Optoma oraz jej autoryzowany serwis zastrzegają sobie prawo do naliczenia opłaty obejmującej koszty wykonanej usługi.
Prawa Ustawowe – Optoma nie udziela żadnej Gwarancji na Interaktywny Monitor Dotykowy, rękojmi lub innej, za wyjątkiem tej określonej powyżej oraz niniejsza Gwarancja na Interaktywny Monitor Dotykowy zastępuje wszelkie inne gwarancje w maksymalnym zakresie dopuszczalnym przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa. W przypadku braku innych mających zastosowanie przepisów, niniejsza Gwarancja będzie wyłącznym uprawnieniem klienta końcowego oraz jego wyłącznym roszczeniem w stosunku do Optoma. Optoma w żadnym wypadku nie będzie ponosić odpowiedzialności za jakiekolwiek pośrednie lub wynikowe szkody będące następstwem niedbalstwa, niewykonania umowy lub innego analogicznego naruszenia.
Niniejsza Gwarancja nie narusza bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących użytkowników końcowych lub praw wynikających z innych umów zawartych przez użytkowników końcowych z Optoma lub/i jakimkolwiek innym sprzedawcą.
Optoma nie odpowiada za jakiekolwiek uszkodzenia lub wady Interaktywnego Monitora Dotykowego, techniczne, programowe, serwera, strony internetowej lub inne analogiczne z zastrzeżeniem, że wady takie uniemożliwią skorzystanie z niniejszej gwarancji.
W przypadku przetwarzania danych osobowych Optoma będzie przestrzegać postanowień ustawy o ochronie danych osobowych z 2018 r. oraz postanowień RODO. Jednocześnie zwracamy Państwa uwagę, że podczas procesu rejestracji elektronicznej będziecie Państwo poproszeni o udzielenie zgodny na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych.
Optoma zastrzega sobie prawo do weryfikacji wszelkich żądań zgłaszanych na podstawie tej Gwarancji tak aby zapewnić, że wszelkie warunki tej Gwarancji zostały spełnione oraz do żądania dodatkowych informacji oraz dokumentów dotyczących takich żądań.
Optoma nie wykona naprawy gwarancyjnej Interaktywnego Monitora Dotykowego po upływie okresu gwarancji. Jednak Interaktywny Monitor Dotykowy wymagający naprawy po upływie okresu gwarancji może zostać naprawiony przez autoryzowane centrum serwisowe Optoma. Wykonana w ten sposób naprawa będzie odpłatna.
Optoma zastrzega sobie prawo, według swojego uznania, do potwierdzenia ważności jakichkolwiek roszeń zgłaszanych na podstawie tej Gwarancji. Rozstrzygnięcie Optoma będzie ostateczne.
Ograniczenie Odpowiedzialności – odpowiedzialność Optoma, zarówno kontraktowa, wynikająca z czynu niedozwolonego, czy na podstawie gwarancji, będąca wynikiem niedbalstwa lub innego analogicznego naruszenia jest ograniczona do zwrotu wartości ceny zakupu zapłaconej przez nabywcę oraz w żadnym wypadku Optoma nie będzie ponosić odpowiedzialności za szkody rzeczywiste, utracone korzyści, utracone przychody lub utracone oszczędności. Cena produktu jest górną granicą odpowiedzialności przy ustalaniu odpowiedzialności Optoma.
Przeniesienie Gwarancji – w przypadku sprzedaży Interaktywnego Monitora Dotykowego wraz z przypisaną do niego Gwarancją przez pierwotnego właściciela, Gwarancja na Interaktywny Monitor Dotykowy przechodzi na nabywcę z zastrzeżeniem przekazania nabywcy oryginału dowodu zakupu. Powyższe jest niezbędne celem wykazania, że dla danego Interaktywnego Monitora Dotykowego nie upłynął już Okres Gwarancji.